Uwaga - oszuści !


Celem oszustów jest wyłudzenie danych osobowych klientów Warty.
SPOSÓB DZIAŁANIA:
Oszuści dzwonią pod losowo wybrany numer i podając się za agenta Warty, namawiają do przesłania dokumentów ubezpieczeniowych. Prawdopodobieństwo, że dana osoba jest ubezpieczona w Warcie jest duże, stąd nieświadomy oszustwa klient przesyła dokumenty, tym bardziej, że w rozmowie z nim oszuści podają bardzo prawdopodobne argumenty: ,,wiem, że kończy się Panu umowa ubezpieczenia”, ,,wiem, że jest Pan ubezpieczony na życie”. Stosują też różnego rodzaju techniki psychologiczne, w efekcie których klienci sami podają informacje o sobie.
W ten sposób zdobywają dane klientów i stają się posiadaczami istotnych informacji o nich takich jak: suma ubezpieczenia na życie czy posiadane mienie, etc. Później wykorzystują te dane do nielegalnej odsprzedaży lub do oferowania produktów innych firm ubezpieczeniowych.
Jak temu przeciwdziałać?
- Ostrzegamy swoich klientów, żeby nie padli ofiarą nieuczciwych praktyk ! Opowiadamy o takich praktykach,
- Informujemy, że agent Warty nigdy nie pyta o dane osobowe, numer polisy, datę wygaśnięcia umowy – ponieważ dane te są mu znane,
- Potwiedzamy, że agent Warty nigdy nie prosi o przesłanie dokumentów ubezpieczeniowych np. do wznowienia polisy (skanu polisy czy wniosku ubezpieczeniowego, itp.) – ponieważ Warta posiada już te dokumenty,
- Uprzedzamy klienta, żeby nie podawał przez telefon żadnych informacji ani danych osobowych, bo to może być dla niego groźne.
- Dajemy swoją wizytówkę, aby w takich sytuacjach każdy mógł zadzwonić do swojego agenta i wyjaśnić swoje wątpliwości.
- Informujemy, że agent Warty nigdy nie pyta o dane osobowe, numer polisy, datę wygaśnięcia umowy – ponieważ dane te są mu znane,
- Potwiedzamy, że agent Warty nigdy nie prosi o przesłanie dokumentów ubezpieczeniowych np. do wznowienia polisy (skanu polisy czy wniosku ubezpieczeniowego, itp.) – ponieważ Warta posiada już te dokumenty,
- Uprzedzamy klienta, żeby nie podawał przez telefon żadnych informacji ani danych osobowych, bo to może być dla niego groźne.
- Dajemy swoją wizytówkę, aby w takich sytuacjach każdy mógł zadzwonić do swojego agenta i wyjaśnić swoje wątpliwości.
Co zyskujemy?:
Pewność, że nasz klient nie zostanie oszukany oraz że go nie utracimy !