AUTORYZOWANA AGENCJA UBEZPIECZENIOWA

Pakiet Warta OC Komfort uznany za Odkrycie Roku

Pakiet Warta OC Komfort uznany za Odkrycie Roku
 3 listopada 2014, 16:33

Ubezpieczenie Warta OC Komfort z usługą bezpośredniej likwidacji szkody w ramach OC Szybka Wypłata zostało uznane za Odkrycie Roku w ogólnopolskim konkursie Laur Konsumenta 2014 r. Nagroda to potwierdzenie, że rozwiązania stosowane przez Wartę świetnie wpisują się w oczekiwania klientów.

Pakiet Warta OC Komfort obejmuje obowiązkowe OC komunikacyjne oraz benefity, które sprawiają, że klient kupuje polisę dla siebie, a nie z obowiązku. To właśnie ich wprowadzenie z początkiem roku,  zdecydowało, że kapituła konkursu Laur Konsumenta 2014 r. przyznała temu ubezpieczeniu tytuł „Odkrycie Roku 2014”.

- Wierzymy, że klienci coraz częściej będą szukali dobrego OC, które zapewni np. wsparcie po wypadku również im samym. Dlatego nasz pakiet OC Komfort, zawiera w swojej cenie zarówno assistance jak i usługę bezpośredniej likwidacji szkody w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata. Dzięki temu klienci wybierający naszą ofertę mają zagwarantowane wsparcie w momencie wypadku, bez względu na to czy byli jego sprawcą, czy zostali poszkodowani. Jeśli do zdarzenia doszło bez ich winy, wspieramy ich też na etapie likwidacji szkody. Do tego dodajemy gwarancję utrzymania zniżek mimo szkody – wylicza Bartosz Olszycki, dyrektor Biura Rozwoju Produktów Komunikacyjnych w Warcie.

Taka oferta to odpowiedź na oczekiwania klientów. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Warty wynika, że aż 71% kierowców wolałoby, żeby likwidacją szkody z polisy sprawcy wypadku zajmował się ubezpieczyciel, u którego wykupili swoją polisę. Właśnie taką usługę - tzw. bezpośredniej likwidacji szkody - gwarantuje ubezpieczenie OC Szybka Wypłata. Warunki tego ubezpieczenia przewidują, że Warta przejmuje na siebie wszystkie formalności związane z całym procesem. Z punktu widzenia klientów to bardzo ważne. Co drugi kierowca obawia się problemów związanych z likwidacją szkody w towarzystwie ubezpieczeniowym, którego nie zna.

Sytuacja, w której z każdym problemem klient zgłasza się do swojego ubezpieczyciela wydaje się badanym jak najbardziej naturalna. Aż 53% badanych zgłosiłoby szkodę do swojego ubezpieczyciela, w sytuacji gdyby byli poszkodowani przez innego kierowcę. Natomiast tylko 42% ankietowanych postąpiłoby zgodnie z obowiązującym do niedawna standardem i zgłosiłoby się do ubezpieczyciela sprawcy. 5% pytanych kierowców nie wiedziałoby co zrobić w takiej sytuacji.

- Widać więc, że proces przewidziany w ramach bezpośredniej likwidacji szkód jest bardziej intuicyjny i przyjazny dla większości kierowców. Daje on im możliwość zdecydowania, który ubezpieczyciel będzie zajmował się likwidacją ich szkód. W takim modelu chętniej będzie wybierana oferta towarzystwa, które zaoferuje pomoc po wypadku i przyjazny proces uzyskania odszkodowania – komentuje Adam Fulneczek, dyrektor Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.

 

Źródłem danych dotyczących oczekiwań kierowców jest badanie CATIBUS, przeprowadzone przez Millward Brown w okresie 26-29 września 2014 r., na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 438 kierowców.